Reklamebureau i Odense har samlet erfaring i tre årtier
Lad os fortælle en historie. Den startede med prepress. En lille håndfuld reklamefolk startede for sig selv i slutningen af 1993, med fokus på færdiggørelse af opgaver. Siden udviklede det sig.
Opgavernes art blev bredere. Antallet af medarbejdere blev større. I 1998 var Clockwork et reklamebureau med et A/S i enden og kreativ kommunikation som styrke. Bureauet rykkede samtidig ind i det gamle toldkammer på Østre Stationsvej, et arkitektonisk vartegn i Odense. I 2008 gik Champion Holding ind et medejerskab med stifteren Jan Lindholm.
Godt 10 år senere blev Jan igen selv hovedaktionær. På et reklamebureau, der bidrager til kundernes markedsføring med strategisk kreativitet.
Lokalt, nationalt og internationalt
Undervejs gjorde Clockwork sig synlige og interessante nok til, at markante virksomheder som Kohberg, ECCO, Daloon, Starbucks, Odense Marcipan, Winther Bikes, Hamburg Airport og Formland lagde kampagner og andre marketing opgaver på bureauet. Både business-to-consumer og business-to-business. Offentlige public service kampagner for Energistyrelsen, 3F, Specialefterskolen, Nordfyns Kommune, Beskæftigelsesalliancen og VisitOdense kom med i rejsebagagen.
I 2013 blev Clockwork optaget i det internationale, frivillige bureaunetværk Confrad. Det gjorde bureauet til blandt andet bidragydere til flere europæiske pitches, og medaktører på en europæisk kampagne for lammekød. Der kom også internationale priser på hylden. Clockwork har for eksempel vundet prisen for årets kampagne i Confrad.
Erfaring og sammenhængskraft
Der kom nye kompetencer til i marketing værktøjskassen, efterhånden som faget og markedet udviklede sig. Men selv om bureauets arbejde i disse år foregår mere online end offline, så er erfaringen fra tryksager, reklamefilm og radiospots, emballagedesign, instore, events og andet godt så langt fra spildt, når vi for eksempel udvikler hjemmesider.
Bureauets medarbejdere har tilsammen op mod 100 års erfaring med reklame og markedsføring på bagen, med alt fra grafisk design og tekst til udvikling af websites. Og det giver overblikket til at se tingene i sammenhæng, i både strategi og kreativitet.
Hvorfor er “Fiskeren” blevet maskot for Clockwork Reklamebureau?
Vi har de sidste 30 år samlet på mere end blot erfaring. Du kender måske ”Fiskeren” fra barndomshjemmet, fra bedsteforældrenes stue eller fra et sommerhus. Det ikoniske maleri er for nogen blevet synonym med dårlig smag på linje med ”Hjorten ved Skovsøen” over kakkelbordet. Den slags kan man da ikke have hængende i et moderne kommunikationshus med grafisk design som ét af specialerne? Ikke desto mindre er billedet blevet bureauets maskot. I vores kantine finder du i dag en større samling originale kopier og reproduktioner. Her han du læse historien om hvorfor “Fiskeren” er blevet en maskot for Clockwork Reklamebureau A/S?
Har du lyst til at blive en del af historien og få glæde af sammenhængskraften?
Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk