Kampagne med landingpage gjorde Daloon til den gode tid i hverdagen
De fleste danskere kender udfordringen – ikke mindst kvinder med familie, børn, job og liv: Hvordan får vi den gode tid sammen i en hverdag fyldt med gøremål? Den indsigt blev til et kreativt kampagnekoncept, da Clockwork Reklamebureau i Odense gik i gang med opgaven: Vi skabte Daloontid.
Daloon kan nemlig tilbyde en lille hjælp i det daglige. Ruller i ovn, 20 minutter, ruller ud af ovn. Så har man et hurtigt måltid med god samvittighed, for ovnruller fra Daloon er et sundere alternativ, når det skal gå lidt stærkt.
Daloontid kampagnen fik et grafisk design med klart særkende og mange visuelle muligheder for at lege med de mange aktiviteter, familien kan bruge tiden til, når den bliver gjort fri. Det blev mere end produktorienteret fødevaremarkedsføring.
Samtidig kunne vi illustrere fine måder at anrette og servere rullerne både sundt og sjovt. På den måde kunne vi bearbejde den skepsis, mange forbrugere i målgruppen - især i børnefamilierne – havde om frosne færdigretter. Ikke blot er Daloon uden kunstige tilsætningsstoffer - med Daloon har familierne også selv mulighed for at sætte præg på, hvad der bliver sat på bordet, uden at det er besværligt eller særlig tidskrævende.
Den gode Daloontid - søde, sjove, hyggelige, værdifulde tidsfordriv - blev vist og demonstreret, sammen med inspiration til farverige måder at servere rullerne. Og forbrugerne blev inviteret med til at bidrage i promotion konkurrencer, der var nemme og involverende at deltage i.
Medievalg med online fundament
Kampagnens omdrejningspunkter var Facebook og en særlig landingpage, hvor promotionaktiviteter løbende blev lagt på. Vi producerede en serie underholdende online film i stop motion, og webbannere, printannoncer og andre elementer byggede op, skabte opmærksomhed og trak trafik til kampagnen.
Online elementerne gav god mulighed for at følge forbrugernes interaktion med kampagnen tæt: Data som visninger, click-through-rates, tid på siden, interaktion på Facebook og naturligvis antal deltager i promotion-konkurrencer.
Udover det vigtige mål, forbrugernes reaktioner og interaktioner, så var det en ekstra bonus for Clockwork, at Daloontid kampagnen vandt priser ved Summit Creative Awards, Summit Emerging Media Awards, Creativity Awards, Telly Awards, Marcom Award, Hermes Creative Awards og Videographer Awards.
Clockwork udvikler og eksekverer kampagner med sammenhængskraft
Som full-service reklamebureau kan vi levere kvalificeret rådgivning, udvikling og eksekvering af kommunikationsopgaver for små og mellemstore private og offentlige virksomheder.
Vi omsætter og forenkler indsigter og strategi til brugbare planer for kommunikation og kreativ platforme. Vi skaber holdbare koncepter, der kan foldes ud i stærke ideer og budskaber med appel til de rigtige målgrupper. Her er en række af vores vigtigste kompetencer.
Har du brug for hjælp til din næste kampagne?
Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk