Test dit emballagedesign før du spilder penge

Test dit emballagedesign før du spilder penge

Det tager kun få sekunder. Så har forbrugeren dømt emballagen. Fanger den, og siger den det rigtige, så er muligheden for at ende i indkøbskurven rigtig god. Gør den ikke, så kan måneders emballageudvikling og produktion være spildt. Så lad dommen falde i en prætest, i stedet for på butikshylden.

Effectscore er en enkel analyse, en crashtest, der til en overkommelig pris tester emballagedesigns – med forbrugerøjne – på de vigtigste parametre. Da analysen allerede er gennemført mange gange, kan Effectscore benchmarke med andre produkter i samme kategori. Analysen giver derfor et billede af, hvordan emballagen vil klare sig, inden den går ind på scenen i butikken.

500 respondenter vurderer dit design

EffectScore baserer sig på en webanalyse med 500 respondenter. Vi skal blot bruge et fritlagt billede af designet som pdf. Analysen giver en samlet score for designets gennemslagskraft. Samtidig bliver det vurderet på de vigtigste parametre, og benchmarket i forhold til andre produkter i samme kategori. Resultaterne brydes ned til enkle konklusioner, og de bliver sammenfattet i en rapport med anbefalinger. Denne rapport præsenterer vi gerne på et møde.

Analysebureau i tæt samarbejde

Analysen er udviklet i et samarbejde mellem Clockwork og A&B Analyse. Clockwork har i et par årtier udviklet emballager til en række af Danmarks mest kendte fødevarebrands. A&B Analyse har lige så længe testet emballagedesigns på mange niveauer. Effectscore analyserne gennemføres af A&B Analyse

Spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt

Analyse er vejen til indsigt. Indsigt skaber stærke ideer. Vil du vide mere om EffectScore eller hvordan der udvikler en emballage som forbrugeren tager med hjem, så ring til Jan Lindholm på 66191901, eller send en mail på info@clockwork.dk.

 

Del videre