Nye priser til Clockwork. Mens solen skinnede højt over Danmark, fik vi sommerregn hos Clockwork. Det var dejligt, for det regnede med internationale awards. Før sommerferien blev det til tre bronze Telly Awards i USA. De to faldt for Specialefterskolen, én for forårets regionale tv-kampagne, og én for sidste efterårs online film, som kørte på Be On. Den tredje var …
Nyt fra Clockwork om reklame, markedsføring, kommunikation
Bruger du mulighederne på din LinkedIn firmaside?
Puff, sagde det. Hvis du havde produkter og services på din LinkedIn firmaside, så forsvandt de den 14. april. LinkedIn havde kun givet et par ugers frist, og tusinder af virksomheder rundt i verden sad med frustrationer og stækkede LinkedIn sider, uden de samme muligheder for leadgenerering. Men vi kan se begrænsninger. Eller vi kan se muligheder. Og LinkedIn tilbød …
Clockwork vinder Confrad Award
Clockwork Reklamebureau A/S vinder Confrad Award 2014. Den 12. og 13. juni var Jan Lindholm og Robert Rasmussen til medlemsmøde i det internationale bureausamarbejde Confrad. For Clockwork betød mødet i Warszawa både et bestyrelsesgenvalg og et fagligt skulderklap. Confrad er en veletableret organisation, der først så dagens lys i 1972. Men som frivilligt netværk af selvstændige bureauer er det også …
Kødfrie emballager til Daloon
I uge 25 blev to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon introduceret i de danske supermarkeder. Clockwork hjalp med emballageudvikling og lancering af Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer, der hurtigt fik godt fat i frysediskene. De to nye Meatfree varianter fra Daloon er 100% veganske. Emballagerne er udviklet i et rent design med et klart Meatfree signal, og …
Fryserens Top-5
Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten …
Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg
Hamburg Airport er ikke bare den fjerde største lufthavn i Tyskland. Den er også et glimrende alternativ til Kastrup, for danskere især i det vestlige og sydlige Danmark. Placeringen blot et par timer fra den danske grænser, med gode parkeringsmuligheder og direkte togforbindelse, fine faciliteter og ikke mindst gode priser lokkede. I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive …
Kan din emballage snakke med forbrugeren?
Brands som engelske Innocent satte for alvor gang i trenden: En emballage kan godt bruge talesprog, og endda have humor. Emballagen er kommunikation, og det kan sagtens handle om mere en udråbsord og fakta. Men hvor går grænsen? En blogger på The Guardian er ved at være træt af snakkesaglighed på emballager – men holder hendes indvendinger i Danmark? Bananer …