Kødfrie emballager til Daloon
I uge 25 blev to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon introduceret i de danske supermarkeder. Clockwork hjalp med emballageudvikling og lancering af Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer, der hurtigt fik godt fat i frysediskene. De to nye Meatfree varianter fra Daloon er 100% veganske. Emballagerne er udviklet i et rent design med et klart Meatfree signal, og indsalget blev fulgt op af annoncering og PR, og Daloon skubbede samtidig på i sociale medier.
Vegetarer er en væsentlig målgruppe
En væsentlig målgruppe for produkterne er selvsagt da ca. 160.000 vegetariske danske forbrugere. Men de giver også alternative muligheder til bordet hos de mange danskere, der vil følge de nye kostråd om at begrænse forbruget af kød, eller følge den internationale kampagne for en ugentlig kødfri dag. Flere og flere forbrugere vælger idag at spise vegansk. Dels som et sundhedsmæssigt valg, da en plantebaseret kost ofte er rig på fibre, vitaminer og mineraler, samtidig med at den kan være lavere på mættet fedt og kolesterol. Miljømæssige hensyn og dyrevelfærd spiller også en rolle, da produktionen af kød og animalske produkter generelt kræver flere ressourcer i forhold til plantebaserede fødevarer. Vegansk livsstil er blevet mere og mere populær og er velovervejet valg for mange forbrugere, der ønsker at tage ansvar for deres helbred, dyrevelfærd og miljøet.
Clockwork er specialister i emballagedesign og udvikling af fødevarebrands
Som full-service bureau, har Clockwork Reklamebureau stor erfaring med design af emballager og har leveret kvalificeret rådgivning og udvikling af emballagedesign for danske fødevarevirksomheder. Bureauet har igennem årtier bidraget til udvikling af stærke fødevarebrands gennem emballagedesign for virksomheder som blandt andre: Daloon, Odense Marcipan, Kims, Frigodan, Svansø Food og Zelected Foods.
Emballagen er produktets permanente reklame. En af bureauets stærke kompetencer er at kunne forenkle indsigter og omsætte strategi til fysisk og taktil emballagedesign med food appeal til de rigtige målgrupper. Vi ved, hvad der kræves af et godt emballagedesign, og hvad der er muligt. Og vi ved hvordan emballagedesign virker på hylden i butikken. Produktets skæbne afgøres, når forbrugeren står foran hylden og skal vælge.
Har du brug for hjælp til at udvikle design til din næste emballage?
Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk